شهرداری برای کاهش هزینه ها باید همراهی مردم را داشته باشند

شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰
شهرداری برای کاهش هزینه ها باید همراهی مردم را داشته باشند

به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران؛ وبینار علمی-تخصصی "روش های نوآورانه کاهش هزینه های شهرداری تهران" با حضور بهروز فروتن، بنیانگذار صنایع غذایی بهروز و کارآفرین برتر ملی، محمدرضا حقیقی، مشاور باشگاه کسب و کار یونسکو و مدیرعامل شرکت پتروشیمی رنگدانه، مهدی علیزاده، معاون اداره کل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی شهرداری تهران و رضا یادگاری مدیر پنل و دبیر کمیته کسب و کار یونسکو برگزار شد.

ضا یادگاری، مدیر پنل و دبیر کمیته کسب و کار یونسکو با اشاره به حضور و مشارکت موثر شرکت های فعال در محدوده شهرها و نقش موثر در راستای مسئولیت اجتماعی که دارند گفت: شهرداری ها تا کنون نتوانسته اند از این ظرفیت بالقوه که در مناطق دارند در جهت کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت شهری بهره ببرند.

وی افزود: به طور مثال در منطقه 22 شهرداری صنایع زیادی مشغول به کار هستند که می توان در ارائه بهتر خدمات شهری از آن ها یاری و همفکری گرفت، گرچه در این مناطق صنایع با شهرداری ها مشکلات فراوانی دارند.

در ادامه بهروز فروتن، بنیانگذار صنایع غذایی بهروز و کارآفرین برتر ملی گفت: اگر مدیریت شهری با شهروندان هر محله ارتباط دوستانه ای داشته باشد، همین موضوع از بروز بسیاری از مشکلات خدماتی جلوگیری می کند.

فروتن با اشاره به اینکه مردم از شهرداری متوقع هستند ادامه داد: بافت فرهنگی و اجتماعی محله ها باید به سویی گام بردارد که این وفاق و دوستی با نهاد شهرداری شکل بگیرد و مردم محله را محل امنی برای خود و خانواده شان بدانند.

این کارآفرین می افزاید: مردم خردمندی داریم و وقتی بفهمند که شهرداری برای افزایش کیفیت خدمات به آنها چه کارهایی انجام می دهد مطمئنا در همراهی با مدیریت شهری گام برخواهند داشت.

در ادامه حقیقی مشاور باشگاه کسب و کار یونسکو و مدیرعامل شرکت پتروشیمی رنگدانه گفت: یکی از دلایل نارضایتی مردم از مدیریت شهری فقر اطلاعاتشان از قوانین شهری است. سرمایه گذاری روابط عمومی ها در این حوزه مانع بروز هزینه های مالی و اخلاقی مدیریت شهری می شود.

حقیقی انتقاد رسانه ها از شهرداری را نشانه نارضایتی افکار عمومی از مدیریت شهری دانست و افزود: برای رفع این فاصله باید اقدامات فرهنگی و شفاف صورت بگیرد و مردم در جریان مشکلات و معضلات شهر گذاشته شوند.

وی با اشاره به توانمند سازی مدیران روابط عمومی ادامه داد: مدیران روابط عمومی باید بتوانند مستند سازی و سناریو سازی کنند و به راحتی از کنار نارضایتی شهروندان و رسانه عبور نکنند.

مهدی علیزاده، معاون اداره کل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی شهرداری تهران در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت های این دفتر در حوزه مطروحه گفت: کاهش هزینه های شهرداری تهران از سال های گذشته در دستور کار قرار داشته است.

وی با اعلام عناوین پروژه هایی که در این راستا به سرانجام رسیده است افزود: 18 پروژه در بازه زمانی2 الی3 ماهه تعریف و به اتمام رسیده است و تمام اسناد و مدارکش در سایت شهرداری تهران برای بازدید عموم بارگذاری شده است.

علیزاده اعلام کرد: از سال 81 به بعد هیچ پروژه ای در شهرداری تهران بدون پیوست اقتصادی ردیف بودجه نگرفته است.

 

منبع: https://rpc.tehran.ir/default.aspx?tabid=671&ArticleId=24292

اطلاعیه 021-88750618 کانال تلگرام 09036258539 اینستاگرام